Ultima actualizare: 04.11.2025
Toate produsele comercializate pe
Garanția legală se oferă în conformitate cu prevederile OUG nr. 140/2021 și cu OG nr. 21/1992 (republicată) privind vânzarea produselor și garanțiile asociate. Garanția acoperă defectele de material sau de fabricație și nu limitează, ignoră sau restricționează drepturile legale ale cumpărătorului, așa cum sunt prevăzute de lege.
Consumatorul trebuie să informeze vânzătorul asupra oricărui defect constatat în perioada de garanție. În cazul în care o piesă nu poate fi reparată sau înlocuită, se va restitui contravaloarea acesteia.
Termen de soluționare (Consumatori): În situația în care reclamația este formulată de un consumator în sensul legii și este întemeiată, produsul va fi reparat sau înlocuit în termen de 15 zile calendaristice.
Termen de soluționare (Alte cazuri): În orice alte cazuri (ex. persoane juridice), reclamația va fi soluționată într-un termen rezonabil de 30 de zile.
Garanția Produsului Înlocuitor:
Dacă persoana care formulează reclamația este un consumator, produsul înlocuitor va beneficia de un nou termen de garanție conform legii.
În orice altă situație, produsul înlocuitor va avea o perioadă de garanție egală cu perioada de garanție rămasă pentru produsul inițial.
Expertiza Tehnică: Dacă se constată necesitatea efectuării unei expertize tehnice (conform OG nr. 21/1992), piesa va fi trimisă producătorului sau unui organ tehnic abilitat. Concluziile expertizei și modul de soluționare a sesizării vor fi comunicate Clientului în termen de cel mult 15 zile de la primirea raportului de expertiză.
Termenul de garanție curge de la data înscrisă pe bonul și/sau factura de vânzare a produselor.
Produsele comercializate de S.C. SXS ACTIVE PIESE AUTO S.R.L. sunt interschimbabile cu piesele originale conform cataloagelor și listelor editate de producători.
Piese de Schimb: Se acordă o garanție de 24 de luni de la data vânzării.
Accesorii și Consumabile Auto: Pentru produsele a căror durată medie de utilizare este mai mică de 24 de luni (ex. filtre auto, becuri, ștergătoare parbriz, soluții spălare, antigel, aditivi, etc.), termenul de garanție se reduce la această durată specifică.
Garanția este valabilă exclusiv atunci când piesele sunt montate într-un atelier de reparații autorizat de către Registrul Auto Român (R.A.R.) pentru tipul de manoperă executată.
Cumpărătorul care reclamă un defect în termenul de garanție va prezenta, împreună cu piesa/piesele în cauză, următoarele documente:
Factura de achiziție sau bonul fiscal emis de S.C. SXS ACTIVE PIESE AUTO S.R.L.
Certificatul de garanție care a fost eliberat la vânzare.
Dovada efectuării montajului într-un service autorizat RAR (bon fiscal, factură fiscală și deviz de montaj).
Documentul emis de service-ul autorizat prin care se constată defectul și sunt explicate cauzele apariției acestuia, inclusiv raportul generat de tester/diagnoză (acolo unde este cazul – ex. debitmetre, senzori, injectoare).
Copie după autorizația tehnică R.A.R. a atelierului de reparații în care s-a efectuat montajul.
Copia certificatului de înmatriculare a autovehiculului în cauză.
Opțional: Formular reclamație garanție eliberat de vânzător (acolo unde este cazul).
Notă Specială (Compresoare A/C): În cazul compresoarelor de aer condiționat, este obligatoriu să se prezinte și copia facturii de achiziție pentru uscător, filtru uscător și supapa expansiune. Din devizul de montaj trebuie să reiasă că aceste piese conexe au fost înlocuite și că instalația A/C a fost curățată și uscată cu azot.
Notă Set/Kit: În cazul în care produsul reclamat la garanție s-a comercializat în set/kit, acesta trebuie predat în aceeași formă integrală.
S.C. SXS ACTIVE PIESE AUTO S.R.L. este exonerată de răspundere privind garanția sau aceasta poate fi anulată în următoarele cazuri:
Piesele nu au fost montate într-un atelier autorizat RAR pentru tipul de manoperă executată.
Piesele s-au defectat datorită unui montaj incorect sau datorită montării împreună cu piese conexe uzate, defecte sau modificate.
Piesele au fost utilizate pentru alt scop decât cel indicat în catalogul producatorului.
Piesele s-au uzat datorită suprasolicitării, întreținerii incorecte sau neefectuării reviziilor periodice conform recomandărilor producătorului autovehiculului.
Autovehiculul a fost folosit în alte scopuri decât cel prevăzut de constructor (ex. taximetrie, raliuri, competiții sportive) sau exploatat în condiții necorespunzătoare.
Piesele prezintă urme de lovituri, zgârieturi, rupturi, deformări chimice sau mecanice, sau au suferit avarii produse de factori externi (șocuri termice, electrice, accidente).
Piesele prezintă o uzură normală (firească).
Se acordă o garanție de 24 de luni de la data vânzării, cu condiția utilizării anvelopelor în regim normal și cu respectarea parametrilor.
Garanția poate fi anulată în următoarele cazuri, pe lângă cele generale:
Utilizarea anvelopelor după depășirea adâncimii minime legale a benzii de rulare sau numărul DOT este indescifrabil.
Montarea/demontarea anvelopelor într-un service neautorizat RAR sau echilibrarea necorespunzătoare a ansamblului anvelopă-jantă.
Montarea incorectă a dimensiunii, neconformă cu cartea mașinii, sau montarea pe jante deteriorate/ruginite.
Anvelopele prezintă tăieturi, înțepături, lovituri, crăpături provocate de corpuri ascuțite, gropi sau borduri, sau prezintă urme de intervenție mecanică, chimică sau termică.
Defecțiuni ale autovehiculului (ex. funcționare defectuoasă a sistemului de frânare, abateri ale unghiurilor de direcție, suspensie defectă).
Reclamațiile privind denivelări, umflături, disconfort sau vibrații se vor putea face numai înainte de parcurgerea unei distanțe de maxim 500 kilometri de la începerea utilizării.
Acumulatori Auto: Garanția se derulează prin service-urile agreate menționate în certificatul de garanție care însoțește fiecare acumulator.
Piese de Schimb de Origine (OE): Procedura de acordare a garanției este specifică fiecărui producător. În cazul în care reclamați un produs OE, vă rugăm să comunicați acest aspect în scris la contact@sxsauto.ro pentru a primi pașii specifici (poate fi necesară deplasarea autoturismului la dealerul importatorului).
Expediere Curier: În cazul în care expediați piesa/piesele prin curier, vă rugăm să ne comunicați și în scris la contact@sxsauto.ro data la care ați predat piesa/piesele curierului și numărul de expediție (AWB).