Ultima actualizare: 04.11.2025
Conform Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 34/2014, Art. 9/1, consumatorul persoană fizică beneficiază de o perioadă de 14 zile calendaristice pentru a se retrage dintr-un contract la distanță, fără a fi nevoit să justifice decizia și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute de lege. Termenul se calculează de la data la care Clientul a intrat în posesia fizică a produselor.
Pentru a fi acceptate la retur, produsele trebuie să fie noi (să nu fi fost folosite intensiv) și să îndeplinească următoarele condiții cumulative:
Să se prezinte în aceeași stare în care au fost livrate, fără urme de montaj, vopsire sau sudură.
Să fie însoțite de ambalajul original nedeteriorat, cu etichetele originale și inscripționările specifice intacte.
Să fie însoțite de toate accesoriile, componentele și documentele (factură, certificat de garanție, etc.) cu care au venit în ambalaj.
Nu se acceptă retururi pentru piese fără elemente de identificare pe ambalaj.
Clientul are obligația de a manipula și inspecta produsele doar în măsura necesară pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare, similar cu probarea într-un magazin fizic.
Înainte de expirarea perioadei de 14 zile, Clientul trebuie să informeze Vânzătorul cu privire la decizia sa de retragere în scris la adresa de e-mail contact@sxsauto.ro sau prin completarea Formularului de Retur disponibil pe Site. Informațiile obligatorii necesare pentru notificare sunt: Nume și Prenume, Număr Comandă, IBAN, Nume Titular Cont Bancar și Motivul Returului.
Produsele se returnează la adresa magazinului: SXS AUTO – Strada Antiaeriană, nr. 40, Sector 5, București. Returul se poate efectua personal sau prin curier rapid, ambalat corespunzător. Costurile de returnare a produselor sunt suportate de Client.
ATENȚIE la Curier: Retururile expediate prin Poșta Română sau printr-un curier care nu livrează la adresă, precum și cele pentru care se solicită ramburs sau colet la schimb, nu vor fi preluate.
Rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 14 zile calendaristice de la data recepționării și verificării returului.
Metoda de Rambursare: Banii se returnează cash (în cazul returului la magazin) sau prin transfer bancar. În cazul plăților online cu cardul, rambursarea se face pe același card utilizat la tranzacționare. Plățile și încasările trebuie să respecte Legea 70/2015.
Retur Total vs. Parțial:
Retur Total: Se returnează contravaloarea produselor și a costului de transport pentru expedierea inițială.
Retur Parțial: Se returnează doar contravaloarea produselor returnate. Taxa de transport inițială nu se rambursează.
Comenzi cu Livrare Gratuită: În cazul comenzilor care au beneficiat de livrare gratuită și ulterior sunt returnate parțial sau total (valoarea finală scade sub pragul de gratuitate), taxa de livrare inițială, acordată gratuit, va fi reținută din suma de rambursat.
Consumatorul este responsabil pentru diminuarea valorii produsului care rezultă din manipularea acestuia într-un mod care depășește limita necesară pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al produselor.
Acțiuni care pot duce la diminuarea valorii (și la aplicarea unui procent de penalizare) includ: ruperea sigiliilor și a etichetelor produsului, ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale, urme de folosire efectivă/intensă (ex. în cazul produselor electronice) sau desigilarea accesoriilor consumabile.
În cazul în care produsul returnat nu mai poate fi vândut ca nou din cauza uzurii, SXS AUTO poate reține un procent din valoarea acestuia. Dacă Clientul nu este de acord cu taxa de diminuare, produsul îi va fi reexpediat, pe cheltuiala sa.
Conform OUG 34/2014, următoarele categorii de produse NU pot fi returnate: produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau de igienă și care au fost desigilate de consumator; produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid; produse/servicii care au fost comandate de Client și executate cu acordul expres al acestuia (ex. piese de origine aduse pe comandă); produse care prezintă modificări fizice, intervenții neautorizate sau urme de folosire excesivă; produse cu motor termic care au fost folosite, alimentate cu benzină/ulei sau în care se pun consumabile.
Toate produsele comercializate pe www.sxsauto.ro sunt însoțite de factură fiscală și beneficiază de garanția legală de conformitate, în conformitate cu prevederile OUG nr. 140/2021 și OG nr. 21/1992. Termenul de garanție curge de la data înscrisă pe bonul și/sau factura de vânzare a produselor.
Piese de Schimb: Se acordă o garanție de 24 de luni de la data vânzării.
Accesorii și Consumabile Auto: Termenul de garanție este durata medie de utilizare, dacă aceasta este mai mică de 24 de luni (ex. filtre, becuri, lichide).
Anvelope Auto: Garanția este de 24 de luni de la data vânzării (cu condiția utilizării în regim normal).
Reclamațiile întemeiate ale consumatorilor (persoane fizice) vor fi soluționate prin repararea sau înlocuirea produsului în termen de 15 zile calendaristice de la data sesizării. Dacă este necesară o expertiză tehnică, concluziile vor fi comunicate Clientului în termen de cel mult 15 zile de la primirea raportului de expertiză.
Garanția este valabilă doar dacă piesele au fost montate într-un atelier de reparații autorizat de către Registrul Auto Român (RAR) pentru tipul de manoperă executată.
Clientul care reclamă o situație de defect trebuie să prezinte obligatoriu următoarele documente: factura de achiziție sau bonul fiscal, certificatul de garanție, dovada efectuării montajului într-un service autorizat RAR (bon fiscal, factură fiscală și deviz de montaj), documentul emis de service-ul autorizat care constată defectul și explică, în scris, cauzele apariției acestuia (inclusiv raportul generat de tester/diagnoză, acolo unde este cazul), copie după autorizația tehnică RAR a service-ului și copia certificatului de înmatriculare a autovehiculului. Produsul reclamat la garanție trebuie predat în aceeași formă în care s-a comercializat (în kit/set).
Garanția este anulată în cazul în care: piesele nu au fost montate într-un atelier autorizat RAR; s-au defectat din cauza unui montaj incorect sau a montării cu piese conexe uzate; au fost utilizate în alte scopuri decât cele prevăzute (ex. raliuri, taximetrie); prezintă urme de lovituri/deformări chimice/mecanice; sau prezintă o uzură normală (firească).